НОВОВВЕДЕННЯ ДЛЯ “ЄВРОНОМЕРІВ”: ШТРАФИ І ЦІНИ

Українцям, які незаконно використовують машини на єврономерах, загрожують штрафи до 170 тис. грн. Правоохоронці отримають право зупиняти водіїв на авто з іноземною реєстрацією, а митна і прикордонна служби в автоматичному режимі передаватимуть інформацію поліції. Разом з тим різко знизяться і розміри акцизів, легально завозити авто стане в рази дешевше. Відповідні пропозиції вніс до Ради Комітет з питань податкової та митної політики.

OBOZREVATEL з’ясував, як можуть змінитися правила ввезення машин в Україну і що буде зі штрафами.

Законопроектом пропонують ввести дві формули для підрахунку розміру акцизного податку з базовими ставками. Для авто з бензиновими двигунами базова ставка – 50 євро, для дизельних двигунів – 75 євро.Розмір акцизу визначається шляхом помноження базової ставки, коефіцієнтів об’єму двигуна і віку автомобіля.

Якщо автомобіль новий, то коефіціент віку до нього не застосовують, але акциз рахується за тією ж формулрою. Окрім акцизного податку, також потрібно заплатити ПДВ (20% від вартості авто і мито (10%)

Щоб визначити коефіцієнт двигуна, його об’єму необхідно розділити на 1000. Для прикладу розрахуємо розмір акцизу для машини з об’ємом бензинового двигуна 1800 куб. см і віком 4 роки.

Для цього базову ставку у 50 євро необхідно помножити на 1,8 (1800/1000) і на 4 (вік автомобіля). Так, акциз на автомобіль складе 360 євро. До речі, за старими правилами без пільги акциз на таку машину склав би 2957,4 євро, а з пільгою – 480,6 євро. За авто на дизельному двигуні з такими самими характеристиками за новими правилами необхідно заплатити 540 євро, а за старими 588,6 євро з пільгою і 3461,4 євро без неї.

Для прикладу, OBOZREVATEL підрахував розмір акцизів для деяких автомобілів з бензиновими двигунами за старими і новими правилами. Як зазначає автор законопроекту, голова парламентського Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, чітка прив’язка до віку стимулюватиме українців купувати нові машини. За чинними нормами розмір акцизу змінюється лише якщо авто старше 5 років. У новій формулі роль відіграватиме кожен рік.

“Розраховані за новим принципом акцизи будуть значно менші за ті, що діють зараз, а різниця в розмірі ставок для різних за об’ємом двигуна авто не буде такою істотною. При цьому акцизний податок на старі авто, звісно, буде вищим за рахунок його збільшення на віковий коефіцієнт”, – цитує Южаніну прес-служба комітету.

Умовно “законопроект Южаніної” можна розділити на дві частини – послаблюючу і огороджувальну. З одного боку, автомобілі з ЄС для українців стануть доступнішими, а з іншого – штрафувати за порушення закону будуть жорсткіше. Якщо документ підтримає Рада, поліція отримає право зупиняти автомобілі на єврономерах, а між митною, прикордонною службами і поліцією з’явиться автоматичний обмін інформацією.

Крім того, значно збільшать і розмір штрафів. Якщо привезти в Україну автомобіль на литовських номерах і передати його у треті руки, загрожує штраф у розмірі 17 тис. грн. Якщо пройти реєстрацію не за 30 днів, як це належить, а запізнитися на місяць – штраф 85 тис. грн, більше місяця – 170 тис. грн. Причому штрафи загрожують і водіям, які сіли за кермо неоформленої машини. Штраф – до 17 тис. грн або позбавлення прав на рік. Детальніше про розміри штрафів можна дізнатися, ознайомившись із інфографікою.

Крім того, посилюють правила для іноземців, які приїздять в Україну на автомобілях без реєстрації. Якщо, згідно з чинним законом, вони фактично можуть завезти цілий автопарк, то після набуття чинності “закону Южаніної” зробити це буде практично неможливо. Так, один автомобіль можна буде привезти на рік без гарантій, а на кожен наступний фірма, на яку оформлена машина, має підтверджувати готовність оплатити розмитнення у випадку порушення митних правил.

“Зниження акцизного податку – компромісне рішення, яке дозволить вирішити проблему масової експлуатації на території України авто, зареєстрованих в інших державах, і при цьому враховувати інтереси всіх сторін: держави, офіційних автоімпортерів, сумлінних платників податків, і тих, хто тимчасово користується авто без його митного оформлення та реєстрації в Україні “, – підсумувала Южаніна.

Що ви про це думаєте?