5 поширених водійських помилок, які здатні угробити «автомат»
Автоматична коробка передач впевнено захоплює сучасний автомобільний ринок. У тому числі і в Україні. Все більше водіїв вибирають саме такий різновид трансмісії і вже не можуть від неї відмовитися, стрімко розсмакувавши всі численні переваги і особливості, які з них випливають. При цьому водіям не варто забувати і про правила експлуатації «автомата». Порушення багатьох з них загрожує довгим і дорогим ремонтом на СТО.
Про це пише Мій Світ, за матеріалами DEXPENS
1. Рух накатом на «N»
Слід знати і пам’ятати, що в автоматичній коробці передач навіть при перемиканні на «нейтраль» гідротрансформатор і шестерні все одно продовжують обертатися. При цьому в масляному насосі відбувається падіння рівня тиску, в результаті чого змащення істотно погіршується. Тому використовувати «N» для руху накатом в «автоматі» не можна, за винятком малих швидкостей. Також «нейтраль» використовується для буксирування і навантаження на евакуатор.
2. Перемикання Reverse і Parking під час руху
У кожній автоматичній коробці передач є пристрій, який в народі прозвали «захист від дурня». Він не дозволяє перемикати режими Parking і Reverse на повному ходу автомобіля. Проблема в тому, що подібні системи захисту не працюють на малих швидкостях, а от шкода від неправильного перемикання передач в цьому випадку виходить великою. Таке перемикання буде супроводжуватися поштовхом або ударом, який може поламати вали і шестерні АКПП.
3. Різкий розгін
Одна з найпопулярніших в народі помилок, яка переламала більше АКПП, ніж всі інші проблеми разом узяті. Більшість подібних коробок не призначені для такої агресивної манери їзди, а тому швидко зношується. При різкому наборі швидкості коробка передач просто не встигає переключатися. В результаті страждають фрикційні муфти, гідротрансформатор, вали і шестерні.
4. Використання методу «розкачки»
За винятком найважчих випадків, коли іншого варіанту просто немає взагалі, витягнути застряглий автомобіль з АКПП за допомогою розгойдування – не найкраща ідея. Подібна дія закінчиться швидше за все дуже погано. Найчастіше вільні колеса з «автоматом» при спробі розгойдати автомобіль, який застряг, починають обертатися занадто швидко, провокуючи тим самим ударні навантаження на трансмісію.
5. Їзда на холодних вузлах
Дана помилка стосується головним чином тих випадків, коли за вікном сильні морози. Прогрівати потрібно не тільки двигун, а й трансмісію. Починати рух з густим від холоду маслом – пряма дорога в сервісний центр. Само собою, поломка не відбудеться за один день. Найчастіше «автомат» зношується довгі місяці і навіть роки. Однак ремонт на СТО в цьому випадку буде вкрай дорогим.