Вічне питання: гріти чи не гріти двигун взимку?
Гріти чи не гріти двигун взимку? Кожен сезон холодів це питання знову гостро постає перед більшістю водіїв. Тому, якраз перед новорічними святами, портал ми розповідаємо про оптимальний “градус” для двигуна.
Про це пише Мій Світ, за матеріалами Ukr.Media.
Для початку заспокоїмо читачів. Якщо після пуску мотора відразу починати рух, то в короткостроковому періоді з двигуном не трапиться будь-яких серйозних неприємностей. Мінімальні теплові зазори забезпечують штатну роботу холодного агрегату. Питання лише в товщині масляної плівки, яка буде на тертьових поверхнях. Зазвичай, в непрогрітому моторі вона недостатня, так що з часом агрегат, який експлуатують таким чином, буде зношуватися швидше.
Проте, сідати в холодний салон некомфортно, тому більшість водіїв гріють автомобіль, і тільки потім починають рух. Але як визначити оптимальну температуру антифризу, адже вже давно пішли в минуле стрілочні покажчики температури на панелі приладів. Максимум, що є — це контрольна лампа, та й та запалюється лише при перегріві. А щоразу підключати сканер — справа довга, та й не будуть водії цим займатися.
Найкраще орієнтуватися на обороти двигуна, адже всі сучасні машини оснащуються режимом прогріву, який допомагає антифризу швидше вийти на робочі температури. Електронний блок управління спочатку трохи завищує обороти, а потім знижує їх у міру “потепління” охолоджуючої рідини.
Наприклад, на моделях виробництва СРСР при оборотах холостого ходу рівним 1100 об/хв температура антифризу дорівнює порядку плюс 30 градусів. Це означає, що мастило вже почало прогріватися і товщина масляної плівки на тертьових деталях двигуна достатня.
На моделях західного виробництва рекомендуємо орієнтуватися на позначку 1000 об/хв. При цьому нагрівання охолоджуючої рідини також буде близько плюс 30 градусів, що мінімізує появу задирів на стінках циліндрів.