У Радянському Союзі було багато ракетовозів і ось чому їх кабіна не була зроблена із заліза

Сьогодні все сучасне озброєння розробляють із заліза адже це надійно і перевірено. Одак в часи Радянського Союзу все було по іншому, хоча озброєння тоді було теж на високому рівні. Звичайно, що із сьогоднішнім озброєнням радянське і поряд не стоїть але воно робило свою роботу.

Ракетне озброєння виникло не у XX столітті. Однак, саме в минулому столітті воно набуло найбільшого розвитку. Менше, ніж за 100 років, ракетобудування «пролетіло» шлях від найпростіших парових і порохових механізмів до міжконтинентальних балістичних ракет на сучасному ракетному паливі. Одразу ж ракети стали одним із найбільш руйнівних видів озброєння. Для транспортування найбільших із них потрібні спеціальні тягачі-ракетовози.

Тягачів було багато.

У Радянському Союзі було багато ракетовозів. Не всі вони використовувалися виключно в армії. Деякі моделі багатоколісних тягачів застосовувалися у народному господарстві. Тягачі МАЗ-543П, МАЗ-7310, МАЗ-7310, МАЗ-7313 та багато інших вважалися багатоцільовими. На їх платформі робили не лише засоби перевезення балістичних ракет, а й будівельні крани, аеродромні машини, вантажівки та багато іншого. При цьому майже у всіх подібних тягачах кабіни робилися зі склопластику. Постає питання: чому? Адже у звичайних вантажівок на кшталт КамАЗ, Урал, КрАЗ та ще багатьох інших кабіни були залізні. У всякому разі, якщо говорити про машини повоєнних.

Кабіни не були залізними.

Часто на просторах інтернету можна зустріти думку про те, що склопластик був обраний через стійкість до корозії. Також існує думка про те, що зі склопластику кабіни для ракетних тягачів робилися через його легкість. Що стосується корозії, то склопластик справді «не гниє». Однак, при цьому він має свої власні «болячки»: матеріал тріскається, вицвітає, піддається ерозії.

Версія про те, що кабіни стали робити зі склопластику через меншу вагу, звучить переконливіше. Щоправда, тут важливо розуміти, що кабіна якогось МАЗ-7310 дуже велика. Тому навіть зі склопластику вона важитиме близько тонни. З іншого боку, металева кабіна тих самих параметрів важила б ще більше.

Клеїли кабіни зі склопластику.

Проте, головна причина використання склопластику в кабінах ракетних тягачів мала суто виробничий характер. У Радянському Союзі у другій половині ХХ століття активно намагалися освоювати композитні матеріали. Тренд цей був не суто радянським, а всесвітнім. Склопластик бачився одним із найперспективніших матеріалів. На всіх великих машинобудівних заводах СРСР намагалися виготовляти кабіни з цієї речовини. Насамперед для звичайних вантажівок. Однак, в результаті прижився цей матеріал лише при виробництві кабін для тягачів.

Робити такі були дешевше

Тому що ракетовозів завжди було небагато в масштабах країни. Робити для них окремі прес-форми для створення металевих кабін вважали не раціональним, тому що можна було клеїти кабіни зі склопластикових деталей, які незалежно від форми та типу кабіни виробляли фактично на тому самому устаткуванні.

Не вдається скопіювати.