“Чорна Акула” чому зняли з озброєння один з кращих бойових вертольотів часів СРСР
Чому ж все таки зняли щ озброєння один з кращих бойових вертольотів СРСР під назвою “Чорна Акула”. В дані статті спробуємо дати відповідь на це питання.
Однією з головних причин впевненості Радянського Союзу на політичній арені була фортеця його військових “мускулів”. Так як першою соціалістичної країні, по суті, протистояв весь західний світ, то, щоб відчувати себе впевнено в такому кільці ворогів, потрібно було завжди мати захисну та атакуючу бойову потужність.
Військова промисловість СРСР завжди намагалася перебувати на вістрі прогресу, створюючи не просто конкурентні машини або іншу техніку, вона ставила перед собою завдання завжди перевершити і випередити своїх конкурентів, щоб створити в світі образ могутньої і непереможної наддержави, з якою повинні рахуватися хоча б виходячи з цього фактору.
Вам також сподобається: ?
І ось, 70-ті роки минулого століття стали для Союзу переломними в тому плані, що прийшов час оновлювати і модернізувати свій парк бойової техніки, щоб відповідати світовим стандартам. І створення нового бойового вертольота Ка-50, який потім знайде культовий статус у ряді радянських військ, стало одним з найважливіших кроків у цьому напрямку.
Краще за всіх
Саме указ про початок робіт над новим вертольотом вийшов в 1976-му році. Головним поставили конструктора Міхєєва, на якого і поклали відповідальність за вдалий результат заходу. Вищі чини РККА висунули свої вимоги до нової техніки, де зовсім не дивно, були озвучені “бажання” про те, щоб нова машина була швидше конкурентів, могутніше, а також володіла набагато кращою бронею.
Подібне хоч і було вкрай важко виконати, тому що на озброєння різних країн стояли різні за своїми характеристиками вертольоти, кожен з яких мав свої переваги й недоліки, але радянські вчені і конструктори давно звикли і змирилися з подібними вимогами. Почався довгий і кропіткий процес роботи.
Сучасні інновації
Щоб не тягнути, то можна заявити, що в загальному, радянські конструктори змогли задовольнити вимоги і Ка-50 вийшов дійсно мало не найпотужнішим бойовим вертольотом свого класу, який при використанні наводив справжній жах на своїх ворогів.
Вам також сподобається: ?
Важливу роль в тому, що Ка-50 ставав справжнім “царем” повітря під час бойових зіткнень відігравало те, що при його створенні використовувалися абсолютно нові, небачені до цього ніде, інженерні та конструкторські рішення. Почнемо з меншого – замість однієї осі лопатей, використовувалася двуосна система, яка значно збільшувала швидкість і маневреність вертольота під час польоту. Але це приносило і свої, унікальні проблеми.
Наприклад – при деяких маневрах на певних швидкостях і при не найсприятливіших метеоумовах, могло статися “схлопування” лопатей з нижньої і верхньої осі, що неминуче призводило до аварії, в якій вижити було неможливо. Таким чином під час випробувань загинуло два пілота.
Інше нововведення полягало в тому, що Ка-50 став першим вертольотом, в якому використовувалася одномісна кабіна пілота. Тепер льотчик був сам і навідником, і виконавцем. Правда, орієнтуватися в поле бою йому допомагав напарник по радіозв’язку, що було також унікальним явищем. Подібна взаємодія давала можливість використовувати небачені раніше тактики наступу і відходу, що також вселяло невпевненість у противника.
Чорна акула
Але звідки ж з’явилося таке, без сумніву круте, прізвисько?
Просто в 1993-му році вийшов фільм про війну з аналогічною назвою, де одним з “головних” персонажів був якраз Ка-50. Так і прив’язалася.
Висновок
Випускався Ка-50 до 2009-го року і став справжнім улюбленцем серед пілотів. Але ніщо не вічне під місяцем, і все ж в тому 2009 році йому на зміну прийшов його “нащадок” – Ка-52.