Так ось чому у одних автомобілів бензобак справа, а у інших – зліва
А ви були в такій ситуації, коли забули з якого боку вашої машини знаходиться бензобак?
Ніколи не задавалися питанням, чому сучасні автомобілі заправляють на бензоколонках з різних сторін кузова? Чим регламентується права чи ліва компоновка заправної горловини? Відразу обмовимося, що чітких стандартів розташування бака (з правої, лівої або навіть з тильного боку машини) не існує. Однак в розташуванні таких елементів є певна логіка, яку ми систематизуємо в цьому огляді.
Повідомляє miysvit.pp.ua, із посиланням на Вакурат
Перш за все, зрозуміло, чому у леворульних машин паливний бак, як правило, розташовується на правій боковині. Справа в тому, що при правостороннем русі простіше під’їхати до бензоколонці справа. В цьому випадку вам буде зручніше виходити з машини і ви менше ризикуєте вдарити про колонку або її огорожу водійськими дверима. Вважається також, що при рознесенні водійських дверей і паливного бака з різних бортах бензинові пари проникнуть в салон не так швидко, як якщо б ви відкривали двері з боку колонки.
Здавалося б, все європейські машини за винятком британських з їх лівостороннім рухом повинні обов’язково мати праве розташування заправної горловини. І навпаки – моделі з Японії і Великобританії з лівостороннім рухом повинні йти в основному з розташуванням бензобака зліва. Але ж ні – наприклад, більшість автомобілів Citroen – “лівші”: паливний бак розташований не справа, а зліва всупереч загальноєвропейського тренду. Виняток – хіба що Citroen C5 Aircross з правостороннім паливним баком. Японські ж моделі, як правило, мають модифікації з лівим і правим баком, в залежності від ринку збуту тієї чи іншої моделі. Але “японці”, орієнтовані спочатку на внутрішній ринок, зокрема Nissan Teana минулих генерацій, мають бензобак зліва.
Багато компаній в компонуванні паливних баків слідують традиціям, що склалися. Так, переважна більшість моделей Volkswagen і BMW мають правий люк, а практично всі сучасні Kia – лівий. В останньому випадку таке розташування пов’язано з початковим орієнтуванням корейських марок на японський ринок з лівостороннім рухом. Німці ж пояснюють праве розташування паливного бака міркуваннями безпеки – мовляв, якщо виникне необхідність долити паливо з каністри на трасі, то водій буде робити це, перебуваючи на узбіччі, читай – у видаленні від трафіку.
Американські автовиробники між тим нерідко керуються в питанні розміщення паливного бака нічим іншим, як зручністю для власників автомобілів. На більшій частині американських машинах люки бензобаків розташовані зліва (незважаючи на ліве кермо). Як з’ясовується, так зроблено для того, щоб водії не докладали зайвих зусиль – під’їхали до колонки, зробили всього пару кроків до заправного пістолета, і відмінно.
Що стосується Російського автопрому, то баки у наших машин найбільш часто розміщені на європейський манер – справа, що, до речі, вказує на пріоритетний ринок збуту. Втім, були і винятки. Наприклад, у універсалів 2102 і 2104 бак розташовувався зліва, у “Москвича 408”, як видно, з оглядкою на ряд американських автомобілів тих часів – ззаду, а у моделей УАЗ “Патріот” і УАЗ “Пікап” було одразу два бензобака, що пояснюється техзаданием військових, що дбають про дублювання та взаємозамінності різних систем заради живучості транспортного засобу.
На закінчення – декілька порад для людей, недосвідчених в автомобілях. Якщо ви не знаєте, з якого боку у вашій машині знаходиться паливний бак, а вам потрібно терміново визначитися, з якого боку під’їжджати до заправки, погляньте на приладову панель. У переважній більшості автомобілів поруч з піктограмою бензоколонки є стрілочка, що нагадує, з якого боку машини відкривається бак. Якщо ж такої індикації на “приборке” немає, просто знайдіть таку ж модель в потоці. У щільному міському трафіку зробити це буде простіше, ніж здається.