ПІД ЧАС ЗНАМЕНИТОГО ПОХОДУ АВІАНОСЦЯ КУЗЯ ДО СИРІЇ ВИЙШОВ СУЦІЛЬНИЙ КОНФУЗ. ПРИ ЦЬОМУ РФ ЗМОВЧАЛА ЩОДО ДВОХ НЕВЕЛИКИХ МОМЕНТАХ.

Під час знаменитого походу авіаносця Кузя до берегів Сирії вийшов суцільний конфуз. Були бадьоро і з блиском втоплені відразу два літаки палубної авіації, що пояснити випадковістю явно не вдавалося, і тоді вирішили зосередитися на іншому аспекті походу – страшному чорному димі, який стелився за авіаносцем десятки кілометрів.

Між іншим, «Кузю» було вже добре видно з цього шлейфу, задовго до його появи з-за обрію. Саме шлейф видавав його присутність вже за кілька годин, коли його силует можна було розглянути в оптичні прилади. Про те, добре це чи погано, можна судити по тому, як самі ж російські військові «експерти» пояснювали, чому їх системи ППО не змогли перехопити американські «Томагавки» – кривизна землі завадила.

Над цим можна сміятися, але якщо немає коштів загоризонтного виявлення цілей, то виявити їх з поверхні землі – дійсно неможливо. Це стосується не тільки «Томагавків», що летять майже над самою землею або поверхнею води, але кораблів, які приховані тим самим горизонтом. Але «Кузя» показував себе димом так, що ніякі супутники або літаки АВАКС просто були не потрібні.

«Експерти» потупивши весело розповідали про те, що чорний дим на десятки кілометрів – давня флотська традиція і називається вона «Дати шапку». Тільки це стосувалося кораблів класу «Бронетемкін Поносец», які борознили хвилі сто і більше років тому, коли за горизонт просто нічим було стрельнути. Але не всі експерти були фахівцями з «пускання шапок» і інших неприємних газів, а тому – частина з них повела мову про енергетичну систему «Кузі» – котлотурбінного енергетичні установки.

Справді, краще вести мову про проблеми з двигунами, ніж розповідати, чому пірнули два літаки з двох десятків, що були на борту. До речі, осудних пояснень вони не дали і по сьогодні. А ось про котлах можна було міркувати без побоювання, оскільки зроблені вони були на українських заводах, а всі біди в РФ, як відомо, відбуваються або через Штатів, або через Україну. Так що всю провину зіпхнули на виробників котлів. При цьому росіяни промовчали щодо двох невеликих моментів. Перший полягав у тому, що авіаносець «Кзузя», який мав у дівоцтві назву «Тбілісі» і ще кілька більш ранніх імен, був фактично поцуплен Москвою в України, і коли з виключеним зв’язком біг до Босфору – розвивав відведені 30 вузлів швидкості і все працювало нормально . Навіть протоки проходив на 20 вузлах. Але втеча була здійснена до початку другої фази державних випробувань, які повинні були вказати на вузькі місця в системах, вузлах і агрегатах корабля, після чого він повинен був пройти доведення на заводі-виробнику в Миколаєві. Зрозуміло, що ніякої доведення здано не було, і «Кузю» взяли на озброєння в режимі «як є».

Другий же аспект полягає в тому, що кораблі, а особливо великі, мають тривалий термін експлуатації, мають чіткий графік регламентних робіт і докових ремонтів. Це – обов’язкова процедура, яка дозволяє зберігати функціональність корабля на потрібному рівні. Зрозуміло, що «Кузю» в Миколаїв уже не пустили і обслуговували його власними силами. Саме з цієї причини він прийшов в повну непридатність і зараз являє собою гору металобрухту, яка становить небезпеку навіть для власного екіпажу. А все тому, що споконвічна скрепа, під назвою «поцупити», зіграла злий жарт з «Кузьмою».

Проте, у всіх цих неприємностях росіяни звинувачують нас і стверджують, що це Україна побудувала такий кривий корабель. Але ось «Кузю» поставили на ремонт в плавучий док ПД-50 в районі селища Росляково, недалеко від Мурманська. Важко сказати, наскільки щось на «Кузі» можна відремонтувати в принципі, але сам плавдок успішно потонув.

Найприкріше в цій ситуації те, що ПД-50 був побудований в Швеції на верфі «Gotaverken Arendal» і є одним з найбільших в світі. Загалом, шведи вміють будувати флот і це відомо з давніх часів. Тим більше, доку вже скоро 40 років і в ньому проходили ремонт всі найбільші кораблі РФ, в тому числі, в ньому проводилися роботи по демонтажу потонулого підводного човна «Курськ».

Таким чином, потонувший шведський док прямо вказує на місце, де у людей криві руки, здатні угробити найдосконаліше обладнання. Поки офіційно заявляють про те, що відбувся стрибок напруги і на доці вимкнулися насоси. Але такі комплекси створені здатними працювати у відкритому морі, де скачки напруги на березі взагалі їх не стосуються. Зрозуміло, що це – чергова казка, якими звикли годувати росіян, щоб не показувати справжні причини подібних речей. Чи не здивуємося, якщо через пару днів розкажуть, що аварія сталася через те, що американські астронавти просвердлили в доці зайві отвори або біля померлих насосів знайдуть візитку Яроша.

У будь-якому випадку, плавучий док в руках росіян виявився не таким вже й плавучим, і це не може не радувати.

ПС. Уже після публікації матеріалу підтвердився факт падіння вантажного крана на палубу «Кузі». В результаті затоплення дока впало два крани, але один впав в сторону, а другий – прямо на «Кузю».Александр Коваленко

Що ви про це думаєте?